ویژگی های چیلر با کمپرسور اسکرو

ویژگی های چیلر با کمپرسور اسکرو

بررسی عمومی آسان و کوتاه #چیلر با #کمپرسور #اسکرو در #آنتا-چیلر

مزایا و معایب یک #چیلر_تراکمی آنتا چیلر با کمپرسور اسکرو به زبان آسان و خلاصه و قسمت دوم کمی توضیح

چه زمانی انتخاب چیلر با کمپرسور اسکرو انتخاب خوبی محسوب میشود و چه زمانی انتخاب خوبی نیست ؟

#تصویر آنتا چیلر اسکرو و #تصویر_کمپرسور_اسکرو / خرید #چیلر_اسکرو / خرید کمپرسور اسکرو #ساخت_آلمان /خرید کمپرسور اسکرو #ساخت_ایتالیا

همه هدف برمیگردد به ویژگی های کمپرسور اسکرو

1 – گران قیمت – #کنترل سخت – #هزینه #تعمیر زیاد

این ویژگی ها ناشی از ساختار پیچیده و امکانات زیاد این کمپرسور است ،

که باعث می شود استفاده آن در سیستم های کوچک از توجیه اقتصادی خارج شود ،

ولی در در سیستم های بزرگ ، هزینه خرید و نصب و کنترل آن سر شکن میشود و مزایای فراوان آن که لازمه سیستم های بزرگ است خود را نمایان میکند.

2- کم مصرف – کم صدا – کم لرزش –  طول عمر زیاد

این ویژگی ها ناشی از اصل ایده #تکنولوژی-اسکرو برای کمپرس انواع #گازها است ،

3 – امکانات جانبی فراوان

سیستم #کنترل-ظرفیت مدرن –  سیستم #روغن-کاری عالی ( لوبریکیشن ) –  سیستم جدا سازی روغن عالی ( #اویل-سپراتور ) – امکان کنترل با #اینورتر

4 – غیر مناسب برای استفاده در دماهای پایین

اساسا تکنولوژی اسکرو برای افزایش فشار موجود نتیجه بهتری میدهد و قدرت #مکش کمی دارد این موضع دایره کاربرد آن را تغییر میدهد و به عنوان مثال استفاده از آن برای تامین #دماهای-زیر-صفر غیر متداول و سخت است . و نیاز به #گاز های خاص و شرایط ویژه دارد . ( در توضیح این پاراگراف مطالبی در مورد محدوده فشار کاری کمپرسورها در #دانشنامه آنتا #ویکی موجود است )

یک نتیجه :

احتمالا برای :

سیستم های سرمایش روی صفر و #تهویه-مطبوع بالاتر از پنجاه #تن-تبرید و سیستم های گران قیمت و پرکار که #بهینه-سازی #مصرف-برق در آنها مهم است یا سیستم هایی که #صدا و #لرزش کم در آنها پر اهمیت است ،

 #اسکرو انتخاب خوبی باشد ، ( اینجا را نیز بخوانید )

و برای سیستم های کم کار و کوچک و ارزان و دما های پایین ( #سرمای-زیر-صفر ) گزینه توصیه شده ای نباشد.

توضیحات بیشتر :

برای افزایش #فشار در گازها روش ها ی زیادی وجود دارد ، و #سیستم های متنوعی با تکنولوژی های متفاوت طراحی و ساخته می شود و همیشه تکنولوژی اسکرو یک تکنولوژی مفید و #بهینه در نظر گرفته می شود . مخصوصا در مورد کمپرس گاز در #حجم های زیاد و مواردی که #طول-عمر سیستم و صدای کم پر اهمیت باشد .

یکی از بهینه ترین روش های #سرمایش سرمایش #تراکمی است و اساس #سرمایش-تراکمی تراکم گاز #مبرد است به همین جهت پای یکی از بهترین روش های کمپرس گاز ینی انتقال گاز از بین دو #مارپیچ  ( #اسکرو ینی پیچ ) به میدان باز میشود .

شاید مهم ترین موضوع در مورد ساخت کمپرسور اسکرو ساخت قسمت اسکرو در آن باشد به ظاهر دو قطعه مارپیچ که تماسی به هم ندارند و هماهنگ با هم میچرخند ولی در واقع با دقت زیادی باید ساخته شوند  با فاصله خیلی دقیق کنار هم بچرخند و در شرایط گرم و سرد شدن پایدار باشند این دقت ساخت اسکرو را به یک تورنومنت سخت تبدیل کرده است که ساخت آن را فقط شرکت های مدرن و کشورهای پیشرفته در #انحصار دارند فاصله دقیق بین دو اسکرو و #سرعت بالای چرخش کار را کمی سخت تر میکند به طوری که ساخت #بلبرینگ های نگهدارنده اسکرو هنوز انحصاری تر می شود و تورنومنت دیگر اصطلاحا #آب-بندی است که پر کردن فضای خالی بین دو اسکرو نیازمند #روغنی غلیط با شرایط ویژه و خیلی گران قیمت (بین 5 تا 10 برابر قیمت روغن سایر کمپرسور ها ) اتفاق می افتد.

حالا بعد از گذر چنین مسایلی مزایای کمپرسور اسکرو نمایان میشوند :

یک #الکترو-موتور قوی و عالی که ساخت یک شرکت قدرتمند است و وظیفه ای به آسانی چرخاندن یک اسکرو دارد ، مشخصا کارکردی بدون #لرزش بدون صدا و طول عمر زیاد خواهد داشت و انرژی آن جز هدف اصلی جایی هدر نخواهد رفت با #آمپر اولیه کمتری روشن خواهد شد و تحت نظر سیستم #کنترل-ظرفیت #مدرنی کار خواهد کرد  .

سیستم کنترل ظرفیت به کمپرسور اسکرو اجازه میدهد گاهی با یک چهارم #ظرفیت کار کند یا نیمی از ظرفیت یا سه چهارم و نتیجه همه اینا مصرف انرژی کم و طول عمر فراوان است .

در #دانشنامه #آنتا #ویکی سیستم #کنترل_ظرفیت اسکرو تشریح شده است در مورد  نصب تعمیر و نگهداری آن مطالبی پیدا می شود برق و #ماژول های آن تشریح شده است و بخشی اختصاصی در مورد #اینورتر اسکرو و مطالب دیگر مانند سیستم #روغن کاری اسکرو ها و غیره وجود دارد .